petek, 23. marec 2007

Velika lukna

Povzeto z www.sct.si
Predor Šentvid

Avtocestni odsek Šentvid-Koseze, katerega del bo tudi predor Šentvid, bo povezal gorenjski avtocestni krak z ljubljanskim cestnim obročem in ga s tem povezal s preostalim avtocestnim sistemom. Družba za avtoceste v Republiki Sloveniji pa je 8. novembra 2004 z gradbenima podjetjema SCT Ljubljana in Primorje Ajdovščina sklenila še pogodbo za gradnjo predora Šentvid. Pogodbena vrednost znaša 11,5 milijarde tolarjev, pogodbeni rok za izvedbo del pa je osemnajst mesecev od uvedbe izvajalca v delo.
Predor Šentvid bo potekal na severozahodnem delu Ljubljane med mestnim predelom Šentvid na severni strani in Pržanjem na južni strani. Pretežni del trase bo potekal po klasičnih permokarbonskih sedimentih, geomehanske karakteristike pa so lokalno (v območju tektonskih prelomnih con) slabe in jih poslabšuje tudi prisotnost vode. Geološki pregled kaže, da bo gradnja predora izredno zahtevna in kot taka za prodorske strokovnjake SCT predstavlja velik izziv.
Na pržanski strani bodočega predora avtocestnega odseka Šentvid je SCT že začel z izkopom predora. Pripravljalna dela na predoru Šentvid - sever so se pričela v začetku decembra 2004, izkopna dela predora pa 17. decembra 2004, in sicer v hribinski kategoriji PC in v modificirani C3 s cevnim ščitom. Do sredine novembra 2005 je v levi cevi (sever in jug) bilo izkopanih skupaj približno 500 metrov, v desni cevi (sever in jug) pa skupaj približno 415 metrov. Dela, ki so novembra 2005 potekala v predoru: - v desni cevi na severnem portalu so gradbinci SCT pričeli z izdelavo kaverne (dolžine 57 m), - na severnem portalu se v levi in desni cevi izvajajo dela na temeljih za končno notranjo oblogo.

Pismo so se zarili v hrib. Počakajmo še nekaj časa, da se bomo zapeljali skoz. Ja verjetno bi to lahko naredili drugače, pa niso. Ne bom preveč pametoval. Zadeva je zelo impresivna.



Ni komentarjev: